Bicajos Vándor logó

Bicajos Vándor Kulturális és Sportegyesület

Az igazi jó kalandokat mindig a véletlen hozza, de ritkán hozza helybe.
El kell indulni valamerre, hogy találkozzunk velük. /Varga Domokos/

Velencei-tó, Pátkai víztározó

7 hozzászólás

Túrabeszámoló • szerző: Katalin

Bevált szokásunkhoz híven, február utolsó szombatján ismét Velencén gyűltünk össze, hogy ezzel a "lájtos" túrával készítsük fel izmainkat a 2016-os szezonra. Persze sokunknak nem ez volt az idei első, de akinek igen, az most elfáradt egy pöttyet. Mégpedig azért, mert Fecónak mindig sikerül belecsempészni a tókörbe valami újat, ami ebben az esetben megduplázta a sima tókör távot. :ördög: :D
Ami még - a bringázáson kívül - mosolyt csalt az arcunkra, az a csodálatos napsütés volt és (nem utolsó sorban) jó volt újra látni az ismerős arcokat.

KépKép

A déli parton indultunk Dinnyés felé és néhányan (vagy mindenki?) nagyon elégedett volt az erőnlétével, csak a kilátónál jöttünk rá, hogy hátszelünk volt... :facepalm: :lol: Megpihentünk egy kicsit, bár itt még nem igazán volt mit kipihenni, de hát olyan régen beszélgettünk... és az első szendvicsek is előkerültek. :)

Pákozd felé fordultunk, hogy kikerüljük az autópálya alatti vízáradatot, majd Kisfaludon keresztül az Aranybulla emlékműhöz tekertünk, ahol elkészült a csoportkép is.

Kép

Innen ezúttal nem tértünk vissza a tóhoz, hanem Csala-puszta felé pedáloztunk, hogy vethessünk néhány lopott pillantást a magántulajdonban lévő kastélyra. Megpróbáltunk engedélyt kérni, de nem sikerült, így tényleg loptuk a látványt, de megérte, nekem nagyon tetszett a Hauszmann Alajos tervei alapján Kégl György által építtetett neoreneszánsz kastély. Akit érdekel, itt nagyon klassz leírást talál róla.

KépKép

A Pátkai víztározó volt a következő úti célunk, melyet egy rövid földes szakaszon közelítettünk meg. Meglepődtem, hogy most milyen magas a vízállás, pár éve sokkal alacsonyabb volt. Itt tartottuk az ebédidőt, jól ki is hűltünk, örültünk a továbbindulásnak. A települést szintén egy földúton hagytuk el. Pátka régen egy nagyon elmaradott zsákfalucska volt, de már van ám aszfaltútja is! :P ;) :lol:

KépKépKép

No, de hamarosan kiértünk a főútra és megérkeztünk Lovasberénybe. Aki balra nézelődött, az láthatta a lassú felújítás alatt álló Cziráky-kastélyt, a hangulatos kis templommal.
A kereszteződésben (ismét) bevártuk egymást, majd nekivágtunk az emelkedőknek Nadap irányába. Még mielőtt a településre értünk volna, letértünk egy földútra, amelyen felmásztunk a Velencei-hegység legmagasabb pontjára, a 352 m magas Meleg-hegyre. Gárdonyi lévén, még életemben nem jártam itt... :O
A virsligumival felszerelt túratársak ezt a szakaszt kihagyták, körbetekertek az aszfalton Sukoróra.

KépKép

A következő szakaszhoz jól jött volna egy downhillbike, de így is megoldottuk. Csak ámultunk és bámultunk, amikor leértünk a Nadap-Sukoró közötti átkötő útra, ugyanis vadonatúj, tükörsima kerékpárút... mit kerékpárút? kerékpársztráda!!! várt minket. Hát ez nagy meglepetés volt számunkra, és nagyon kellemes meglepetés. Pikk-pakk Sukorón termettünk, azon belül is a megszokott cukiban. Miután ki-ki választott a szebbnél-szebb süti-csodákból, Gergő megmutatta nekünk az "újabb csodát", a biciklisztráda folytatását, ami rávezetett a tavat kerülő kerékpárútra. Innen már csak végigtekertünk a Velence Korzón és megérkeztünk az autókhoz.

A túra vége 65 km lett, 381 m szintemelkedéssel. A virsligumisoknak valamivel több, kevesebb szinttel. Aki meg letekert, annak még több... külön nagy-nagy gratula Daninak és Andornak, akik Pestre visszafelé is tekertek, 173 km-t teljesítve! :taps2:
Azt gondolom, hogy az időjárásra nem lehet panaszunk, február végén igazán nagyszerű időt fogtunk ki.
A csapat is nagyszerű volt, bár fiúsra sikerült az összetétel, amit én egy cseppet sem bánok, de a fiúk biztosan igen :P ;) :lol:
Szóval nagyon klassz szezonnyitó volt, kíváncsian várom a folytatást. :)

A túrán készült képek megtekintéséhez kattints ide!

Hozzászólások

#1Dani

Közben elkészült az én túrabeszámolóm is, ide kattintva érhető el.

#2tekergő

Köszönjük Andrással a túrát, emelkedőket, látványosságokat, jó hangulatot. Sok szép kilométert mindenkinek. :yeah:

#3kerfer

Az új kerékpárút valóban nagyszerű! Két éve még hepe-hupás homokos dülőút volt. Köszönet a létrehozóinak.

#4martin_bp

Köszönöm a túrát és a túrabeszámolót is, klassz volt.

#5Georgo

Én is jól éreztem magam, köszönöm a túrát.

#6botee

(nem) kicsit ( :D ) megkésve,de végre elkészült a videó is a túráról. Sajnos a legvége (meleghegyi menet, ill Sukoró) elveszett vhol idő közben,de azért fogadjátok szeretettel! :)

#7Katalin

Jobb később, mint soha! Köszönjük szépen! :)

Hozzászólás írásához nincs jogosultságod. Jelentkezz be!