Bicajos Vándor logó

Bicajos Vándor Kulturális és Sportegyesület

Az igazi jó kalandokat mindig a véletlen hozza, de ritkán hozza helybe.
El kell indulni valamerre, hogy találkozzunk velük. /Varga Domokos/

Négy vár és egy tó az északi határon

2 hozzászólás

Túrabeszámoló • szerző: Katalin

Ez a túránk kicsit más volt, mint a többi, mert Fecó igazoltan ugyan, de távol volt. :láz: Helyette Andor vezette a túrát, szerintem nagyon ügyesen, bár mint tudjuk, Fecó pótolhatatlan. :D
A túra időpontja elég későre (10-re) lett tervezve a vonatosok miatt, akik egyébként nem is voltak, de még ebből is sikerült csúsznunk egy kicsit, szóval elég későn indultunk el. :bizonytalan:
Rögtön az első kereszteződésben - az úttest közepén - kiesett a tartóból a vizes palackom. Letettem a bringát az út szélén, hogy visszarohanok, de alig indultam el, a bringa eldőlt és a kormánytáska zsebéből kirepült többek között a fényképezőgépem is, amit rögtön megcélzott az arra elhaladó autó. Lelki szemeimmel már láttam kilapulni, de szerencsére csak a tok szélén hajtott át a kocsi. :fffuuu: A flakon vizem végül Peti szerezte vissza, ezúton is köszi :)
Na - gondoltam - jól kezdődik ez a túra, kíváncsi vagyok a folytatásra... :szemforgat:

KépKép

Zagyvaróna felé indultunk, természetesen felfelé. Tettünk egy rövid kitérőt Rónafaluba, mert volt ott egy kilátópont, ahol a csoportképet is egyúttal letudtuk. Az első nehéz emelkedőn túljutottunk, néhány további dombocska után csodás gurulásban volt részünk. Cered határában áttekertünk a közeli Tachty-ba, ott is egyenesen a falu szélén lévő kis tavacskához.

Békésen és ráérősen pihengettünk a gyönyörű környezetben, majd egy viszonylag síkabb tájon haladtunk következő úti célunk, Hajnácka (Ajnácskő) felé. Ne tévesszen meg senkit a síkság, kaptunk olyan szembeszelet, amely pótolta az emelkedőket. :pislog: A táj viszont gyönyörű volt a szikrázó napsütésben, nem tudta kedvemet szegni a szél. Terv szerint itt állt az első várunk, de csak egy üres sziklát láttunk. Peti megkérdezte a helyieket, hogy van-e itt vár, "hát persze" - mondták - a szikla mögött. Így hát felmásztunk, egy darabig bringával, aztán nélküle. Hát érdekes egy vár volt, mit ne mondjak, tulajdonképpen egy sziklába formált lépcsőt találtunk, meg egy szögletes üreget. :pislog: A kilátás viszont pazar volt. :foto:

Az útvonalunk következő szakasza is enyhén dombos és szeles volt, így örültem a pillanatnak, amikor megpillantottam a Füleki várat. Beértük azzal, hogy csak távolabbról szemléljük, inkább az energia pótlására fordítottunk több időt. :nassol:

KépKép

Tovább indulva visszatértünk az emelkedők világába, cserébe csitultak a légáramlatok. :bezsong: Cakanovce településnél leágaztunk, így kénytelenek voltak bevárni a fiúk, ami azért érdekes, mert ez egy roma település volt és köréjük sereglettek a puják. :O :lol:
Virító repcetáblák között tekertünk ki a főútra, ami szerencsére egyáltalán nem volt forgalmas. A határon éppen autós ügyességi verseny zajlott, füstöltek a gumik rendesen. Megérkeztünk a 3. várunkhoz Somoskőre, amely nem adta könnyen magát, nagyon durva emelkedő vezetett fel, ami így a 70. km után már nem hiányzott annyira.... :S Nézegettük a szemben lévő hegyen álló 4. várunkat, a Salgó-várat, amely még szabad szemmel is magasabbnak tűnt, mint ahová eddig felküzdöttük magunkat. Ráadásul ahhoz, hogy magasabbra másszunk, előbb még ereszkednünk is kellett volna... az idővel is megcsúsztunk, így a túra végén ki voltunk purcanva... na jó, nem mindenki... summa summarum, lemondtunk a 4. várunkról.

Pillanatok alatt legurultunk Salgótarjánba, ahol egyenesen az autókhoz tekertünk.
A túra vége így is 82 km lett, 1052 m szintemelkedéssel.
Összegezve a túrát: elég nehéz, de kellemes, családias hangulatú túra volt, gyönyörű tájon és gyönyörű időben. Szerettem. :)

A túrán készült képek megtekintéséhez kattints ide!

Hozzászólások

Avatar
#1kolossap81

Csupán az utókor pontos tájékoztatása végett szeretném leszögezni, hogy igén én voltam az egyetlen aki a 4. vár megmászására szavazott :bibí:

Köszi Kati a beszámolót meg a fényképeket!! :taps:

Avatar
#2Katalin

:lol: Nem láttam, hogy potyogtak volna a könnyeid a 4. vár kihagyása miatt! :P

Hozzászólás írásához nincs jogosultságod. Jelentkezz be!