Bicajos Vándor logó

Bicajos Vándor Kulturális és Sportegyesület

Az igazi jó kalandokat mindig a véletlen hozza, de ritkán hozza helybe.
El kell indulni valamerre, hogy találkozzunk velük. /Varga Domokos/

Muhr - Nagykanizsa bringával

2 hozzászólás

Túrabeszámoló • szerző: Katalin

Szeptember 4-én nagyobbacska kalandra indult az Adventures csapata, hozzájuk csatlakoztam én is.

1. nap:
7 órára volt kitűzve az indulás, de mire felrakták a fiúk a 16 bringát a trélerre és el tudtunk indulni, 8 óra lett.

Indulás előtt

2 busszal mentünk, a mi buszunkban az út eseménytelen volt. (Aki ott volt, tudja miért így fogalmazok :-)).
Az idő nagyon változékony volt, fél óránként váltakozott a napsütés és a pötyörgő eső. Szerencsére amikor megérkeztünk Muhr városka után kb. 5 km-el egy parkolóba, épp nem esett. Lepakoltuk és felszereltük a bringákat, az egyéb holmikat az egyik buszba zsúfoltuk, a másik busz a trélerrel rögtön vissza is indult. Ezen a helyen a Múra még kicsi patakocska,

A Múra

de a magas hegyekből lefutó sok vízesés gyorsan folyóvá duzzasztja.

Sok kis patak duzzasztja a Múra vizét

Elámultunk, hogy milyen gyönyörű a táj. Győző a szívemből szólt, amikor azt mondta, hogy "nem érdekel ha éjfélkor állítjuk fel a sátrakat, akkor is megállok fényképezni"

Gyönyörű a táj

Sajnos az esőt nem úsztuk meg, de szerencsére nem esett sokáig. Az első éjszakát St. Michael im Lungauban töltöttük, 1054 m magasságban. A csapat "szállásügyileg" 2 részre szakadt, 7-en nem vállalták be a sátrazást, így minden este szállást kellett keresniük, ami okozott egy kis bonyodalmat utunk során.
Már kezdett sötétedni, mire felállítottuk sátrainkat.
Megtettük az első 20 km-t.

2. nap:
Az idő egész nap csodás volt, a táj Grazig gyönyörű, úgyhogy ezt már nem írom le többször. Untembergben már délelőtt 11-kor mulatoztak, sörözgettek az osztrákok a rendezvénysátorban.

Már délelőtt söröznek Untembergben

Dél körül Gergő kapott egy defektet,

Gergő defektje

majd 2 óra múlva Karesz.
Aki elhitte, hogy ez a kerékpárút végig lejteni fog, az ma elkezdte kapisgálni, hogy ez nem így van.

Kép
Azért emelkedő is volt...

Az út folyton fel-felszaladt a hegyek lábára, hogy megcsodálhassuk a panorámát és élvezhessük a gurulást lefelé, majd aztán egy hajtűkanyar és alapos fékezés után újra nyomhattuk a pedált felfelé.

Sok-sok tehenet láttunk útközben...

Este 6 előtt értünk a kiszemelt kempingbe, St Lorenzen ob Murauban. Ebben a kempingben olyan szép volt a vizesblokk, hogy fényképezőgéppel mentünk a wc-re :-)
Ezen a napon 57 km-t tekertünk.

3. nap:
Szemerkélő esőben pakoltuk el a sátrakat és indultunk útnak. Murauba érve szerencsénk volt, mert pont akkor zuhogott az eső, amikor bevásároltunk a Spárban, a nap hátralévő részében viszont gyönyörű, napos időnk volt.

Murauban

Gabi bringáját szervizbe kellett vinni, de szerencsére 12 €-ból megúszta a javítást.

Valahol útközben...

Ezen a napon volt a legtöbb emelkedő, el is hagytuk szegény Dávidot, aztán meg Hajnit. Ez a szimpatikus fiatal pár nem mérte fel az erejét, mielőtt 8 napos túrára indult és úgy döntöttek, hogy nem jönnek velünk tovább. Este 7 előtt értünk a kempingbe, valahol Großlobming környékén. Ez a kemping is olyan gyönyörű volt, hogy muszály volt lefotózni.

Kép
Ez a kemping vizesblokkjához tartozó nappali

Hogy pontosan mikor, hol vagyunk, azt elég nehéz volt kiderítenem, mert senki sem tudta megjegyezni a hosszú német neveket. Ma 73 km-t tekertünk.

4. nap:
Ezen a napon is csodás, napos időnk volt, a terep sem volt nehéz. Eredetileg Oberaichben aludtunk volna,

Oberaich, kemping épülete

de megtoldottuk a távot a másnapra tervezett 30-40 km-el, így 91 km-t tekertünk.

A Medve szurdok környékén

Már sötétedett, amikor Ungersdorfban sátrat vertünk.

5. nap:
Mivel előző nap letekertük a mai adagot, ezért ez egy pihenőnap volt, amit többféle módon igyekeztünk kihasználni. 8-an a közeli Medve-szurdokba mentek és hegyet másztak, Feri ezt a napot hegyi-bringázással töltötte, 5-en a közeli Frohnleiten városka centrumát néztük meg,

Frohnleiten

majd Rabenstein várát szerettük volna meglátogatni, de zárva volt. Bevásároltunk, majd visszatértünk a kempingbe, ma 20 km-t csavarogtunk.

6. nap:
Korán keltünk, hogy több időnk legyen a grazi városnézésre. Sajnos esőben pakoltuk össze a sátrakat és esőben tekertünk Grazig. Ott viszont már ki-kisütött a nap és a délutánra már nem lehetett panaszunk. Nagyon szép város, de a centrum tele van koldusokkal és bevándorlókkal.

Graz

Továbbindulás előtt Ferinek lett egy defektje, ami azért érdekes, mert egy ideje állt a bringa és senki sem nyúlt hozzá, amikor hirtelen leeresztett. Graz után a táj nem volt túl gyönyörködtető: kukorica, tök és erdő ismétlődött, közte néhány apró faluval.

Graz után a Múra

Leibnitzben aludtunk, itt a kempingben már magyar takarítónő dolgozott és az egyik vendég "morgen" köszönésemet "jó reggelt"-el fogadta. :-) A napi teljesítményünk 89 km volt.

7. nap:
Ezen az útszakaszon folytatódott az előző napi látvány: kukorica, tök, erdő, falu és megint kukorica, tök, stb.

Kép
Kukorica, tök, erdő, falu és megint kukorica, tök...

Így érkeztünk 1 óra körül Bad Radkersburgba, ahol néhányan fürödni szerettek volna és terv szerint a szállás is itt lett volna.

Bad Radkersburg, fürdő

Rövid tanácskozás után azonban úgy döntöttünk, hogy továbbmegyünk Szlovéniába és, ha ott nem lesz fürdő, akkor aki akar visszajön busszal.

Ez már Szlovénia

Moravske Toplicében találtunk kempinget és a kemping árában benne volt a fürdőjegy ára is. Így végül szinte az egész csapat igénybe vette a lehetőséget, ki a termálvízben, ki az úszómedencében.

Esti pancsi a fürdőben

Ezen a napon 75 km-t tekertünk.

8. nap:
A szlovén szakasz még annyira sem volt változatos, mint az előző nap, ráadásul úgy 10 km megtétele után szemerkélni kezdett az eső. 10.30 körül gurultunk át a magyar határon, Tornyiszentmiklósnál és az eső csak esett és esett. Letenyétől a 7-es úton tekertünk, mert nem akartunk kerülni. 76 km megtétele után, fél 2 körül, bőrigázva értünk Nagykanizsára. Szép teljesítmény volt! A 2 busz és a tréler már ott várt bennünket. Felpakolás és átöltözés után, este 6 előtt értünk vissza Budapestre.
A túra szervezője Győző, a kísérőautó sofőrjei, (akik feláldoztak 1-1 nap tekerést) Karesz, Sanyi, János, András, Egypisti, Tamás és Kriszta, köszönjük nekik! Az össz táv 501 km lett.

A 8 nap teljesítménye...

Gyönyörű út volt, bringásoknak kihagyhatatlan!

A csapat (kissé hiányosan)

A képek megtekintéséhez kattints ide!

Hozzászólások

Avatar
#1Csékati

Szia Kata! Hát ezért jegyzeteltél állandóan! Már én sem tudtam, hogy mikor melyik helységben szálltunk meg, nekem is segítségemre lesz majd.

Üdv,

Kati, az egyik résztvevő!

Avatar
#2Katalin

Örülök, ha segíthettem. Ha valamit kihagytam, szóljatok!

Hozzászólás írásához nincs jogosultságod. Jelentkezz be!