Bicajos Vándor logó

Bicajos Vándor Kulturális és Sportegyesület

Az igazi jó kalandokat mindig a véletlen hozza, de ritkán hozza helybe.
El kell indulni valamerre, hogy találkozzunk velük. /Varga Domokos/

Herendről a Magas-Bakonyba az erdőn keresztül

8 hozzászólás

Túrabeszámoló • szerző: Katalin

A legutóbbi túránk óta alaposan lehűlt az idő, de nem lehet okunk panaszra, mert verőfényes napsütésben tekerhettünk ezen az októberi szombaton.
Herenden találkoztunk, a logisztikáról csak annyit, hogy nem volt kidolgozott, ugyanis szinte annyi autóval mentünk, ahányan voltunk. :szemforgat:
Északi irányba indultunk rögtön az erdő felé, ami egyben azt is jelenti, hogy felfelé. Erdei úton haladtunk, nyáron jól jött volna a fák árnyéka.

KépKépKép

Közel 300 métert emelkedtünk az első 9 km-en. Ebből a 9 km-ből az utolsó 2-t már salakos-földes úton tettük meg, aztán felértünk a csúcsra. A földes útnak azonban nem lett vége, egészen Bakonybélig tartott, de előtte még megpihentünk a Borostyán-kúti-tó partján álló Szent Gellért kápolnánál és Kálváriánál. Nagyon kellemes hangulatú szép hely, mindenkinek csak ajánlani tudom.

Elkészítettük a csoportképet, majd betekertünk a szomszédos Bakonybélre. Van ott egy jó kis kávézó, meg is álltunk kipihenni a letekert 1 km-t. :P :lol: Újabb emelkedőbe kezdtünk, amelyet kisebb lejtők próbáltak megszaggatni, nem sok sikerrel. Gyönyörű, sziklás erdőben folytattuk utunkat, majd kiérve a fák közül ismét egy rövid földút következett, amelyet hatalmas pocsolyák tettek szinte járhatatlanná. Szemből épp 3 bringás próbált áthatolni a tengeren, megvártuk, míg átérnek, megbeszéltük melyik irányba mi várható, aztán rajtunk volt a sor. Ijesztő volt a látvány, mégis szinte szárazon sikerült átkelnem.

Porvára érve felmásztunk egy púpra, de nem voltam elájulva a kilátástól, szerintem a többiek sem. Tekertünk is tovább, majd hamarosan Zircre értünk. Időztünk egy kicsit a központban, kezdett hűvösödni az idő és volt még hátra 30 kilométerünk. 2 nagyobbacska emelkedő, meg egy jó nagy gurulás Márkóig, aztán Bánd felé kanyarodtunk, hogy megnézzük a domb tetején álló várromot. A következő település már Herend volt, ahol az autóinkhoz tekertünk vissza.

KépKépKép

A táv 72 km, a szintemelkedés 1136 m volt.
Hááát... elvileg ez volt az évadzáró túra, de nem mondhatom róla, hogy könnyed kis lájtos, levezető túra volt. Legalábbis nekem nem. Amúgy nagyon szép útvonal volt, amikor éppen nem az erdőben tekertünk, akkor általában csodaszép tájat láthattunk. Az időjárással is nagy szerencsénk volt, szóval nagyon szuper kis túra volt, sajnálom, hogy vége a bringaszezonnak.
A túrán készült képek megtekintéséhez kattints ide!
Gergő képei itt láthatók.

Hozzászólások

#1gregory

Jó kis túra volt, nekem nagyon tetszett, főleg a gurulások :)
Köszi a beszámolót! ;)

#2kerfer

Köszi a beszámolót!
Nekem sem volt könnyű a túra, eléggé elfáradtam, de ez volt a cél. Leginkább az a szerinted "nagyobbacska" utolsó előtti emelkedő nem adta magát könnyen, na de legyürtem :brucelee: .

#3Katalin

A diagramon tűnik nagyobbacskának, a valóság tényleg sokkal durvább volt! :tényleg:
Na igen, a gurulások nekem is jobban tetszettek, kivéve amikor fáztam. :lol:

#5Katalin

Felkerültek a képek! :foto:

#6grafiti

Kedves Bicajos Vándorok!

Mi vagyunk az a három a bringás, akikkel Porva határában, a nagy pocsolyánál találkoztatok. A kis kellemetlenséget leszámítva a túránk a Hódos-ér ill. a Cuha-völgy érintésével kitűnően sikerült (ott még nyolcszor kellett átkelni a patakon), mi is, akárcsak ti nagyon szép napot zártunk.
Mindhárman egy bringás baráti társaság (egyesület) tagjai vagyunk Mezőszentgyörgyről -sajnos csak ennyien értünk rá- üdvözlünk benneteket, további sok-sok nyeregben töltött kilométert kívánunk,
Üdvözlettel: Nyolcas Biciklis Egyesület

#7Katalin

Kedves Nyolcas Biciklis Egyesület!
Hogy találtatok ránk? Mindenesetre nagyon szuper, hogy írtál Grafiti! :jee:
Örülünk, hogy jól sikerült a túrátok!
Ha van kedvetek, jövőre ismét összefuthatunk! :D
Nektek is további sok-sok nyeregben töltött kilométert és hátszelet! :igen:

#8grafiti

Kedves Katalin!
Úgy találtunk rátok, hogy én már régóta nézegetem az oldalatokat,regisztráltam is régen.
Remélem jövőre is összefutunk, üdvözlettel 8BE :üdv:

Hozzászólás írásához nincs jogosultságod. Jelentkezz be!