Bicajos Vándor logó

Bicajos Vándor Kulturális és Sportegyesület

Az igazi jó kalandokat mindig a véletlen hozza, de ritkán hozza helybe.
El kell indulni valamerre, hogy találkozzunk velük. /Varga Domokos/

A 144 hot-dogos túra - Balaton

3 hozzászólás

Túrabeszámoló • szerző: Dani

A balatoni kerékpártúránk kis létszámmal, de ragyogó időben zajlott le. Balatonakaliról vágtunk neki a viszonylag könnyű túrának.

A cím onnan származik, hogy mivel rajtam kívül senki sem reggelizett, ezért már az első 500 méternél megálltunk enni. Azt tudni kell, hogy erre a túrára nem egyszerű szendvicseket csomagoltunk, hanem hot-dogot. Ekkor Fecó felvetette, hogy „Na, most akkor 500 méterenként megállunk enni egy hot-dogot?” Ez alapján a 72 km-es túrára 144 darab hot-dogot kellett volna vinnünk. Ezek után már mértékegységként használtuk a hot-dogot:
– Mennyit jöttünk eddig?
– 32 hot-dognyit.

Az első jelentősebb megállónk Nagyvázsonyban volt, ahol kívülről megnéztük a Kinizsi-várat. Miután megcsodáltuk és lefényképeztük, mentünk is tovább, mert még jó pár hot-dog km volt előttünk. Útközben itt-ott megálltunk mindenféle gyümölcsöt legelészni. Szilvát, szedret, meg amit még találtunk. A túra elején volt néhány kisebb emelkedő, és mint tudjuk, minden emelkedőhöz lejtő is tartozik. Nos, a lejtőhöz most értünk el. Hosszú percekig élvezhettük a száguldást, mire elértünk egy "langallóshoz", ahol végül nem ettünk semmit, mert drága volt a kaja.

Kép
A Kinizsi-vár

Lassan beértünk Tapolcára. Rögtön a tavas barlang felé vettük az irányt, azonban értelme nem volt, mert akkora sor állt a bejáratnál, hogy azt meglátva indultunk is más látványosság felé. A Malom-tóhoz. Ez egy hangulatos kis tavacska, tele furcsa vízi növényekkel és furcsa halakkal, no meg kristálytiszta vízzel. A tó körül egy kis park van, ami ideális hely elfogyasztani a még meglévő kajánkat. A rövidke tapolcai városnézés után tovább is álltunk: irány Badacsonytomaj, majd Révfülöp.

A Malom-tó

Eddig a Balatontól egy kicsit eltávolodva, északabbra kerékpároztunk, itt azonban újra visszatértünk a Balaton partjára. Tettünk egy újabb kísérletet a lángos evésre, amely sikerült is! Miután jóllaktunk, tovább indultunk, egyenesen Balatonakalira, ahol a túra kezdődött. A kerékpárút helyenként érdekesen volt megoldva. Volt, ahol közvetlenül a tó partján tekertünk a vízbeeséstől rettegve, és volt, amikor a durva emelkedőkön felkapaszkodva a nyaralók közötti kis utcákban. Így ment ez egészen addig, míg visszaértünk Balatonakalira. Mivel az autóval egy cukrászda mellett parkoltunk, még gyorsan egy süteményt is lenyomtunk, mielőtt haza indultunk.

Kép
Szép tájakon jártunk

A túra nagyon jó volt, a végére 81 km lett, amely csak 9 km-rel volt több a tervezettnél.

A képek megtekintéséhez kattints ide!

Hozzászólások

Avatar
#1kerfer

Nem rossz, csak annyit tennék hozzá, hogy a balatoni kerékpárút nem kevés kivetnivalót hagy maga után. Bizonyos szakaszain kimondottan veszélyes mind a gyalogosokra, mind a kerékpárosokra.

#2Dani

Hát igen. És nemcsak hogy veszélyes, de még a kerékpárt is tönkreteheti. Például azon a részen, ahol a fák gyökere feltörte a bicikliutat, na ott egy országúti kerékpárral nem lehet elmenni anélkül, hogy tönkre ne tenné. Pedig az ember azt gondolná, hogy a Balaton körül azért végig rendes kerékpárút van.

Avatar
#3Katalin

Az első túra, amin nem tévedtünk el! Dani szerint ez azért fordulhatott elő, mert otthon felejtettem a térképet :-)

Hozzászólás írásához nincs jogosultságod. Jelentkezz be!